Jako přední potravinářská společnost máme odpovědnost nabízet zdravé potraviny, ale také podporovat zdraví a pomáhat spotřebitelům přijímat zdravé stravovací návyky. Prostřednictvím našeho širokého portfolia se snažíme poskytovat odborné odpovědi v otázkách veřejného zdraví a výživy. Věříme, že naše komunikace a služby pomohou vzdělávat spotřebitele o důležitosti zdravé výživy a zdravého životního stylu. Zároveň se snažíme poskytovat zdravotnickým pracovníkům relevantní informace o důležitosti správné výživy všech věkových skupin.
Zavázali jsme se k odpovědné reklamě v souladu s Kodexem mezinárodní obchodní komory pro odpovědnou marketingovou komunikaci potravin a nápojů, národními a regionálními standardy. Přístup naší společnosti k zodpovědnému marketingu zahrnuje veškerou placenou a neplacenou komunikaci vytvořenou společností Danone, a zejména materiály použité k propagaci svých značek nebo výrobků zákazníkům.
Zavazujeme se zajistit, aby naše marketingová komunikace byla v rámci zákona, slušná, čestná, pravdivá a s tvrzeními, které mají spolehlivý vědecký základ.
• Poskytujeme informace o výživové hodnotě našich výrobků, které umožňují spotřebitelům a odborníkům v oblasti výživy činit rozhodnutí v oblasti stravování na základě dostupných informací.
• Speciální důraz klademe na praktické informace, abychom podpořili spotřebitele při vytváření zdravé stravy pro sebe a své rodiny.
• Dbáme na to, aby naše informace o výhodách produktu byly spolehlivé a srozumitelné pro naše zákazníky.
Ve spolupráci s příslušnými orgány, jako je Světová federace inzerentů a Mezinárodní obchodní komora (ICC), podporujeme rozvoj obecných principů v této oblasti a jejich integraci do samoregulačních kódů a systémů v oblasti reklamy a marketingu ve světě.
Společnost Danone se zavazuje, že bude při rozdělování finančních prostředků určených na marketingové výdaje dbát především na podporu zdravých výrobků.
90 % objemu prodeje společnosti Danone ve zdravých kategoriích, což představuje drtivou většinu našich výdajů, je věnován na marketing zdravých výrobků. Díky našim závazkům v oblasti výživy očekáváme, že se v následujících letech globálně zvýší naše marketingové výdaje na zdravé výrobky a zdravější alternativy potravin. Jsme si vědomi prevalence chronických chorob souvisejících se stravou a životním stylem. Naší politikou a zásadou je vyhýbat se jakýmkoliv typům zpráv, které by mohly povzbudit nadměrnou spotřebu jakýchkoliv našich výrobků nebo snahu o podporu nezdravého životního stylu. Zavazujeme se, že produkty budeme prezentovat v kontextu vyvážené stravy.
V naší reklamě také nepoužíváme modely nebo aktérů „velikosti 0“, abychom ukázali, že nepodporujeme „nezdravou“ štíhlost. Společnost Danone se rovněž zavazuje podporovat rozmanitost své reklamy.
V Danone jsme přesvědčeni, že je nezbytné povzbuzovat děti ke zdravé výživě a aktivnímu životnímu stylu již od útlého věku, aby se jejich návyky udržely i v dospělosti.
Naše marketingová komunikace je v souladu se všemi příslušnými zákony / pravidly pro marketing směrovaný na děti.
Jsme signatářem místních i regionálních závazků a také uplatňujeme zásady globálního závazku společnosti Danone k marketingu směrovaného na děti z prosince 2019.
Marketingová komunikace zaměřená na děti do 12 let* se může týkat pouze produktů, které splňují příslib Danone v rámci lokálních kritérií výživy (EU Pledge).
Používání licencovaných postav, filmových vazeb, celebrit, vlivných osob a prémií primárně atraktivních pro děti mladší 12 let je možné pouze ve spojení s produkty, které při marketingové komunikaci s dětmi splňují kritéria výživy Danone Pledge Nutrition.
Používání licencovaných postav, filmových vazeb, celebrit a prémií primárně atraktivních pro děti mladší 12 let je možné pouze na marketingovou komunikaci na obalech a na místě prodeje (kromě běžného zobrazení) v souvislosti s výrobky, které splňují konkrétní výživové kritéria.
* Týká se to placené a neplacené komunikace vytvořené společností Danone s úmyslem propagovat své výrobky dětem do 12 let pomocí televize, rozhlasu, tisku, kina, online (na všech digitálních platformách včetně webových stránek vlastněných společností a jiných společností vlastněných společností, profily na sociálních sítích) , DVD / CD-ROM, přímý marketing, umístění produktu, interaktivní hry, outdoorový marketing, mobilní a SMS marketing. Marketingová komunikace Danone se považuje za adresovanou dětem mladším 12 let, pokud tyto děti představují alespoň 30% publika.
Společnost Danone se zavazuje dodržovat následující hlavní zásady v souladu se svými zásadami Politiky pro prodej a marketing náhrad mateřského mléka.
Politika pro prodej a marketing náhrad mateřskéh mléka – PDF
Zavazujeme se zajišťovat, že kvalita je nejvyšší prioritou, s odpovídajícím vedením a prostředky k vytváření a poskytování prostředí kvality a bezpečnosti potravin, které splňuje přísné hygienické normy a normy kontroly kvality, jako jsou mezinárodní pokyny vypracované Komisí Codex Alimentarius a další relevantní místní zákony a předpisy.
*Uznáváme zdravotní a stravovací doporučení v jednotlivých zemích, která mohou doporučit zavedení bezpečných a vhodných doplňkových potravin po dosažení 4 měsíců věku dítěte. Země, které jsou považovány za státy s nízkým rizikem, mohou uvádět na trh doplňkové potraviny v souladu s těmito stravovacími doporučeními; tyto výrobky jsou však vždy prezentovány jako součást smíšené stravy a nikdy nejsou propagovány na úkor samotného kojení nebo jako náhrada mateřského mléka.