Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp. Certifikát B Corp představuje mezinárodně uznávaný standard, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.

Ivan Holub,  manažer udržitelnosti pro střední a východní Evropu, k tomuto úspěchu dodává: “Získání mezinárodně uznávané a transparentní certifikace B(enefit) Corporation je důkazem, že i v tak komplexním regionu čítajícím 5 samostatných států využíváme síly našeho podnikání k maximalizaci pozitivního dopadu naší dlouhodobé strategie udržitelnosti., Věříme, že v lepším podnikání je budoucnost, a že se k nám postupem času přidají další firmy smýšlející obdobným způsobem.” Tento úspěch ocenila i Soňa Klepek Jonášová, zakladatelka INCIEN, která poznamenala: Úsilí společnosti Danone Česká republika v sociální a environmentální oblasti představuje referenční bod pro korporace v regionu střední a východní Evropy i mimo něj.” 

Certifikát B Corp, který symbolizuje vysoké standardy v oblasti řízení společnosti, přístupu k zaměstnancům, životnímu prostředí, komunitám a zákazníkům, představuje změnu v myšlení podniků. Nejvýznamnějších úspěchů v těchto oblastech dosáhla společnost Danone Česká republika:

  • Řízení: Dvojité poslání společnosti Danone, zaměřené a ekonomickou a sociální zodpovědnost, je hluboko zakořeněné v její DNA, se závazkem ke zdraví, životnímu prostředí, lidem a komunitám. 
  • Etika a transparentnost: Společnost zavedla rozsáhlé postupy a jasná pravidla, která zabezpečují etiku a transparentnost uvnitř firmy i v hodnotovém řetězci.  
  • Zdraví a pohoda zaměstnanců: Společnost klade důraz na lidský přístup a nabízí komplexní balík zdravotních a životních výhod pro všechny zaměstnance. Mezi tyto výhody patří volno navíc pro rodiče při narození nebo adopci dítěte, dovolená nad rámec zákona, dny na zotavení (sick days), zdravotní péče a také životní pojištění.  
  • Občanské zapojení a dárcovství: Společnost provádí dlouhodobý průzkum stravovacích návyků malých dětí prostřednictvím jedinečného projektu NutriCheq. NutriCHEQ je praktický nástroj pro diagnostiku a řešení nedostatků ve výživě batolat. Právě v batolecím období, mezi 1. a 3. rokem života dítěte, se nacházejí kořeny celoživotních návyků a nejčastějších chyb ve stravování. Tyto špatné návyky mohou mít v budoucnosti zásadní vliv na rozvoj civilizačních onemocnění a tím na celkové zdraví v dospělosti. Data získaná z průzkumu jsou základem pro vědecký výzkum a odborná doporučení českých pediatrů. 

Ivan Holub dodává: “ Získáním certifikace naše cesta nekončí, ale naopak začíná. Jelikož je nezbytné jí každé tři roky obhajovat, dosažené skóre nás zavazuje k ještě ambicióznějšímu pokroku v naplňování našich cílů.” Soňa Klepek Jonášová z INCIEN zdůrazňuje: “ Úspěch společnosti Danone Česká republika při získání certifikace je signálem pro všechny podniky, které se snaží o udržitelné a etické fungování, aby se snažili o deklaraci správného směřování ověřením na mezinárodní úrovni. Podobné certifikace pomáhají i předcházet greenwashingu. 

Certifikace Danone Česká republika podporuje globální ambici společnosti Danone dosáhnout 100% certifikaci společnosti. V současnosti je 74,2 % globálního prodeje společnosti Danone pokryto certifikací B Corp. 

Tisková zpráva zde

Mohlo by Vás také zajímat